У львівській галереї «Дзиґа» триває перша в Україні реставраційна медіа-виставки «Ікона».
Експозиція представляє 5 відреставрованих ікон зі збірки сакрального мистецтва монахів Студитів. Поряд з іконами розміщені екрани. Відеосупровід до кожної роботи дозволяє побачити, що відбувалося з творами до моменту їх експонування.
Відображені у відеоролику етапи роботи привідкриють глядачам таємниці реставрації і показують, старовинні ікони отримали друге життя.
Орагнізатори цієї унікальної виставки, ГО «Об’єднання реставраторів», вважають, що вона ознайомить відвідувача з всіма процесами та змінами, що відбуваються з творами за лаштунками. Завдяки відео глядач опиняється у реставраційній майстерні, вхід до якої традиційно є обмеженим.
Організатори – спільнота молодих художників-реставраторів, котрі бачать своїм завданням збереження та популяризацію охорони пам’яток культури та мистецтва України.
«Ідея проекту виникла в реставраційній майстерні під час обговорення можливості робити відеодокументацію реставраційних процесів. І згодом переросла в виставку. Авторами ідеї є Поліна Сьомочкіна та Олег Карапінка. Схожі проекти в Україні не відбувались. Нам не відомо чи щось подібне реалізовували за кордоном. Наразі ми отримали пропозицію повезти виставку до Польщі», — розповіла ZAXID.NET одна із організаторок проекту Леся Гануляк.
«Для нас цей проект також певного роду експеримент – раніше такі зйомки не практикувались… Так вже повелося, що коли робота здається рутинною і безкінечною ми відкриваємо фотографії зроблені в день поступлення твору на реставрацію і тоді стає якось тепліше на душі і щасливіше на серці бо можна побачити яких колосальних змін ти досягнув своєю наполегливістю», — пишуть молоді реставратори на своїй сторінці у Facebook.
Проект здійснено завдяки доброчинним внескам на платформі спільнокошту та за підтримки міської ради Львова.
Оглянути експозицію можна до 6 грудня. «Проект існуватиме після закриття виставки в мережі. Зараз ми обговорюємо в якому форматі. Також плануємо показати виставку в інших містах України. Є бажання розвинути цю ідею до більших маштабів, відзняти складніші процеси, показати глядачу найцікавіші твори і кадри. Можливо, зробити відео більш художнім, не обмежуючись технічною фотофіксацією», — говорить Леся Гануляк.