chrome firefox opera safari iexplorer

Журналісти під вітрилами (+фоторепортаж)

06 червня 2011 о 12:56

Нарешті журналісти на власні теле- та фотокамери «побачили» хаотичну забудову берегів Дніпра з борту не прогулянкових човнів, а зі справжніх вітрильних спортивних яхт. Київський міський крейсерський яхт-клуб зібрав на своїх «щоглах» всюдисущу журналістську братію, зовсім безкоштовно і зовсім по-корсарськи.

Хоча яхтовий спорт – задоволення чи, швидше, справа зовсім не з дешевих, ви, мабуть, не раз помічали курсуючі Дніпром білогриві крейсерські яхти. Їх командори ходять разом з нами – однак, це справжні любителі вітру, свободи, хвиль.

«Існує яхтова елітарність…»

Задоволення від такого спорту відчуєте одразу для тіла і душі. Проте, не все так просто… Як розповів один із учасників «Вітрильного жур-туру» та член Ради капітанів, Віктор Кущ, «яхтинг, на відміну від інших видів спорту, акумулює в собі багато якостей та наук, які повинні знати люди, що ходять на яхтах. Наприклад, щоб отримати диплом яхтового рульового другого класу потрібно скласти одинадцять іспитів капітанам, безкомпромісним у своїх оцінках. По-перше, щоб ніхто не втопився, по-друге, існує яхтова елітарність, якщо ви входите до цього світу, то маєте погодитися з певними правилами та вимогами, якщо не згодні – не приходьте сюди! Потім ще одинадцять іспитів, згодом на яхтового капітана ще одинадцять. Не всі це витримують».

Колоритна форма командора, до речі, визнана у всьому світі, хоча й спекотна, проте багатослівно підкреслювала відданість цій вітрильній справі Віктора Куща, а на суші – оператора-постановника кіно й телебачення та викладача столичного вишу.

Поки доглянуті судна мирно вигрівалися на своїх причалах, неподалік на берегу Київського міського крейсерського яхт-клубу гудів журналістський вулик. Хоча інструктаж та мовчання не всім далися під силу, до виходу на воду акули пера, за їх скромними переконаннями, були готові ще з пелюшок. Регата почалася!

«Бійся гіка!»

П'ятнадцять яхтових суден переповнилися фото-відео очима та записниками, капітани відали команду відшвартуватися. Наш «Кондор-13» під залпом команд капітан Віктора Куща відчалив. Головне, що ми запам’ятали з інструктажу – слухати командора, мовчати, пригинати голову, коли повертають парус, чіплятися за яхту всіма руками і ногами, звісно, щоб не гребти потім своїми двома самотужки за яхтою та ще й з камерою на голові.

Не даремно кажуть, жінка на кораблі – до нещастя… Наша яхта відмовилася спочатку підкоритися капітану. Щось сталося з кермом. Добре, що не на довго. Проте командору все-теки довелося «піти на дно», тобто пірнути й власноруч виправити несправність.

На щастя, все обійшлося, і журналістам навіть вдалося покерувати на хвилях! Коли вибагливий вітер жбурляв вітрила, всі слушно пригинали голови за командою: «Бійся гіка!». Інакше можна її позбутися…

Не ціною єдиною

Спростуємо поширену думку, що яхтовий спорт – забава для «небідних». «Насправді, – розповідає Олексій Левін, командор міського яхт-клубу та голова оргкомітету «Вітрильного Жур-Туру», – ціни на такі судна коливаються від кількох тисяч до мільйонів умовних одиниць… Проте більшість яхт нашого клубу зібрано саме тут».

Не забудьте ще про реманент, а також «стоянку» для вашої яхти. Також обов’язково потрібно мати напарника, а то й кілька. Адже навіть найвідважнішому морському вовку буде таки важко одночасно виконувати кілька операцій.

Запам’ятайте, це не просто хобі, це життя. Тому ціна має бути не в грошовому еквіваленті – знання, сміливість, бажання свободи та шуму хвиль… «Я хочу записати, як дзвенять мачти разом з шепотом води – для заспокоєння, медитації», – говорить Володимир, помічник капітана нашої «Кондор-13».

Для дітей

За словами Олексія Левіна, у яхт-клубі існує спеціальний гурток для дітей – безкоштовний! Юних корсарів тут вистачає – Дніпро теж до їхніх послуг.

Звісно, ніякої допомоги з боку держави немає… Ентузіазмом єдиним, власними членськими внесками та лише інколи спонсорською підтримкою живе Київський яхт-клуб. Але хвилі не терплять корисливості. Це не просто хобі, це життя.

«Хоча я і не є формальним членом цього клубу, та моя яхта зараз далеко звідси — говорить автор ідеї проведення «Вітрильного Жур-Туру 2011» Володимир Владимиров, професор Інституту журналістики, — серцем я завжди тут».

І на завершення представимо люб’язно надані командором правила поведінки на яхті:

  1. пересуватися яхтою можна лише з дозволу капітана;
  2. команди на шхуні дає лише капітан і слухати його потрібно обов’язково, вони не підлягають обговоренню;
  3. пересуваючись потрібно завжди триматися за поручні, адже яхта «крениться»: правило 3 точок – тримаєтеся двома руками, і лише тоді робите крок;
  4. ходити по яхті можна лише з напівзігнутими ногами – прямі ноги – прямий шлях до падіння (вірніше «випадання»);
  5. якщо ви впали з яхти, в жодному разі не панікуйте та не намагайтеся догнати яхту, а також не пробуйте дістатися берега – можна не розрахувати сили;
  6. обминати мотузки: на них можна зачепитися або посковзнутися;
  7. не можна ходити босими, адже на палубі багато виступів через які можна поранитися;
  8. знаходитися на яхті можна лише в рятувальних жилетах, а одяг має бути лише спортивного типу (як і взуття);
  9. не мати при собі висячих деталей: хустинок, шнурків і, навіть, довге волосся потрібно зав’язувати;
  10. на голові має бути обов’язково кепка чи шапка, але зафіксувати їх потрібно міцно, адже для регат характерна вітряна погода;
  11. на яхті категорично забороняється палити та вживати алкоголь.

Фоторепортаж з події

Журналістів охоче розважали «водними» цікавинками…


Запустили в «свята-святих» - командорську рубку, де прочитали детальну лекцію з техніки безпеки


Унікальний момент – спуск на воду…


Нагороди за попередню регату отримали і наймолодші юнги


Капітан запрошує на борт своєї улюблениці - «Кондор-13»


Останні інструкції…


Журналісти, як завжди, на «вістрі» небезпеки…


«На старт! Увага! Марш!»


Ну, дуже символічно…


Все за правилами – не побачив знак – порушив!


Дрес-код на борту: без рятівного жилета не пускають


Вітер, сонце, хвилі – ідеальна погода для яхтсмена!


«Соблюдай правило 3!»


Для журналістської братії організатори підготували сюрприз – особисте свідоцтво учасника регати…

 

На яхті ходили Кондрацька Юлія та Майструк Світлана 

«Рідна країна»

26 листопада

Інші дати
Народився Пилип Морачевський (псевд. — Хвилимон Галузенко)
(1806, с. Шестовиця, Чернігівська область – 1879) – український письменник, поет-романтик, перекладач. Автор перекладу українською мовою всіх чотирьох Євангелія, «Діяння Апостолів», «Апокаліпсис», «Псалтир». Євангелія в перекладах Морачевського досі використовують під час богослужінь.
«Все минеться, правда зостанеться» (Пилип Морачевський)
Розгорнути
Народився Олександр Левада (Косяк)
(1909, с. Кривчунка, Черкаська область – 1995) – український драматург та кіносценарист. Автор творів «Гомін лісів Таращанських», «Південний захід», «Фауст і смерть», роману «Два кольори». За його сценаріями поставлені фільми «Українська рапсодія», «Берег надії», «Родина Коцюбинських»
Розгорнути
Народився Опанас Заливаха
(1925, с. Гусинка, Харківська область – 2007) – український живописець, відомий правозахисник-шістдесятник. Лауреат Шевченківської премії за твори останніх років «ХХ вік», «Мироносиці», «Українська мадонна», «Портрет Василя Стуса», «Портрет Шевченка», «Козака несуть», «Початок». Автор книги «Алла Горська. Червона тінь калини. Листи. Спогади. Статті».
«Все можна взяти в чужинця, окрім віри. Віра, взята у чужинця, губить» (Опанас Заливаха)
Розгорнути