chrome firefox opera safari iexplorer

По Дніпру катають на старих теплоходах з п’яним екіпажем?

19 липня 2011 о 16:33

Після трагедії з теплоходом «Булгарія» на українських прогулянкових корабликах, які курсують по Дніпру, аврал: у спішному порядку дістають відсутні вогнегасники, добирають рятувальні жилети, драять палуби і ремонтують старі двигуни.

При цьому, власники корабликів офіційно говорять, що перевірок не бояться — у них і так все в порядку, пише «Сегодня». Як з´ясувалося, деякі навіть вирішили відмовитися від заробітку і не вийшли в рейс, щоб не мати справи з ревізорами.

І побоюватися за долю пасажирів є причини. «Те, що сталося на « Булгарії », цілком могло статися і у нас. Практично всі теплоходи — у приватних руках, вони відслужили свій термін — 25 років. Деякі з них вже двічі навіть відслужили, їх потрібно модернізувати. А це значить, вся начинка, включаючи двигун, повинна бути новенькою. А їх підлатають, пофарбують свіжою фарбою і знову пустять гроші заробляти. Від перевіряючої комісії легко відкупитися», — заявляє заступник глави Київської організації Спілки офіцерів України Євген Лупаков.

«А вже про те, щоб пройти медичний огляд перед виходом у рейс, і мови не йде — цього просто не передбачено. Так що екіпаж напідпитку — це не рідкість. Тим більше, що ніхто з них зараз навіть не тренується, як поводитися при аварії — вони всі гроші заробляють», — додає капітан.

Його слова підтверджує і колишній член екіпажу одного з прогулянкових теплоходів Андрій: «Я рік тому працював на такому прогулянковому теплоході. За добу ми робили по 10-12рейсов. Висадив пасажирів, підмів, набрав нових — і знову по річці. Двигун ремонтували ночами, а іноді й на ходу. Якщо є бажаючі, то беремо і більше на борт осіб на 10, а що робити? Адже це гроші. Капітан і екіпаж до вечора ледве на ногах стоять — від втоми і від випивки».

У свою чергу, судновласники і співробітники річкового порту запевняють, що все це не так. «Кожне судно проходить серйозну перевірку щороку. Починаючи з вогнегасників, рятувальних жилетів, плотів, кругів — все це здається комісії на перевірку. Медичну комісію екіпаж проходить в поліклініці водників, там довідку не купиш», — запевнив нас заступник начальника з безпеки Київського річкового порту Сергій Шеремета.

Судновласники взагалі скаржаться — їх закатували перевірками, а тому все в порядку. «Та що ви, нас так перевіряють! Члени комісії навіть під днище заглядають, запускають мотор, дивляться двигун. Так що сумнівні кораблі в рейс не виходять», — запевнили в пароплавної компанії Гідропарку.

Відзначимо, за даними Головуправління Регістру судноплавства України, середній вік вітчизняних судів — 37 років, найстаріший теплохід на Дніпрі, «Металіст», був випущений в 1956 році, зараз він на ремонті.

9 січня

Інші дати
Степана, Стефана
"Прийшов Степан - на ньому червоний жупан"
Розгорнути
Народилася Євгенія Ліньова (фон Папріц)
(1854, м. Брест-Литовський, Білорусь - 1919) - українська та російська співачка, фольклористка, пропагувала народні пісні. Вперше у вітчизняній фольклористиці застосувала фонограф.
Розгорнути
Народився Сергій Параджанов
(1924, м.Тбілісі – 1990) - визначний вірменський та український кінорежисер, сценарист. В Україні створив фільми «Українська рапсодія», «Наталія Ужвій», «Тіні забутих предків».
«Найстрашніше – проґавити прекрасне!» (Сергій Параджанов)
Розгорнути