В Одесі цього тижня відкрили Туристичний інформаційний центр. Розташовується він у самому центрі і має на меті допомогти іноземцям зорієнтуватися у місті і побачити найцікавіше. Розраховують там і на туристів, які приїдуть в Україну на Євро-2012. В одеській міськраді кажуть, що таким чином намагаються систематизувати туристичну діяльність у місті.
Директор Туристичного інформаційного центруАртур Гуржій каже, що затребуваність такого закладу знайшла негайне підтвердження.
«Перші клієнти були ще до того, як ми офіційно відкрилися. Щойно повісили вивіску – відразу почали з’являтися зацікавлені туристи. Вчора, приміром, такий цікавий хлопчина зайшов – виявилося, що із Лас-Вегаса – поцікавився, де у нас можна побігати – ми пояснили, відправили його до парку», – розповів він.
Не футболом єдиним
Центр налаштований передусім на роботу із іноземцями. Зараз тут працюють англомовні консультанти. Надалі довідки надаватимуть ще й іспанською, французькою, німецькою та арабською мовами – вони є найпоширенішими серед іноземних гостей Одеси. З відкриттям центру поспішали, аби він зміг попрацювати й на гостей Євро – 2012. Одеса, як відомо, була вилучена з переліку міст, що прийматимуть чемпіонат, однак передбачається, що футбольні фани, завітавши до України, не оминуть увагою одне з її найкращих міст.
Італієць на ім’я Девід, каже, що Україна йому цікава й поза футбольним контекстом. Він бо мандрівник, а не тіфозі. «Європейський футбол – цікава річ. Але я дивлюся матчі по телевізору і не ходжу на стадіон. Оскільки я мандрівник, я чотири дні буду в Одесі, потім попрямую до Сімферополя й відвідаю інші куточки України», – зазначає він.
Венеціанець Девід каже українською «дякую» і «до побачення» і зі стосиком буклетів йде на вулиці міста, котре, як зізнається, вже встигло справити на нього гарне враження.
Мерія скаже за всю Одесу
Туристичний інформаційний центр має на меті робити приємною будь-яку мандрівку до Одеси. До Одеси загалом, а не в інтересах якогось окремого туроператора. Мерія в цій ситуації бере на себе функції консолідуючого гравця, зацікавленого у розвиткові галузі в цілому.
«Цей центр дає нам можливість систематизувати всю туристичну діяльність. Місто триматиме її під своїм пильним контролем і допомагатиме туристичному бізнесу розвиватися. Саме тут ми маємо намір створити нашу організацію туристичного бізнесу і залучити всіх зацікавлених у притоку туристів до Одеси», – каже начальник управління культури і туризму Одеської міськради Тетяна Маркова.
Фірмовий знак одеського туризму
Перше, чим місто взялося конкретно допомогти усім причетним до одеського туристичного бізнесу, став туристичний логотип Одеси, розроблений у студії відомого російського дизайнера Артемія Лєбєдєва. Гібрид якоря і серця, схоже, виявився вдалим.
Сподобався він зокрема й Теодору Оробцю. При попередній міській владі він очолював управління молодіжної політики, і тоді кімната, у якій нині розташувався Туристичний інформаційний центр, була його кабінетом. «Віра, Надія, Любов. Хрест – віра, серце – любов, і якір – це надія. А якщо ще хтось здогадається дати на обговорення громадськості і громадськість це схвалить, – то просто ціни не буде», – заявляє він.
На думку Тетяни Маркової, у питанні логотипу думка мешканців якраз і має стати вирішальною. «Ми для себе цілком однозначно зрозуміли, що радитися, обговорювати це слід саме з професіоналами. Безумовно, логотип має громадськості сподобатися. Але насправді, туристичний логотип – це трішки бізнес. Це той знак, з допомогою якого ми просуватимемо своє місто. І якщо він не буде фахівцями правильно поданий, обіграний, нам буде дуже важко з ним працювати. Ми це робимо для того, щоб нашим туристичним компаніям, ресторанам, готелям – усім сегментам туристичного ринку було зручніше, комфортніше працювати», – додає вона.
Наразі туристичний логотип не є затвердженим офіційно, хоча ймовірно вже незабаром міська влада належно оформить його статус.