Існуючі тарифи Укрзалізниці на перевезення у приміському сполученні залишаються в рази нижчі за собівартість послуги перевезень і є абсолютно демпінговими на ринку транспортних послуг. Про це повідомляють у прес-службі Укрзалізниці.
За підрахунками фахівців, щоб доходи від приміського сполучення хоча б не перевищували витрати, уже сьогодні вартість проїзду потрібно в середньому підвищити в 6 разів. Цей показник є усередненим, адже тариф обраховується в залежності від відстані, специфіки маршруту, види тяги (дизельтяга чи електротяга) тощо.
Наразі, тарифи на перевезення пасажирів у приміському сполученні, що відповідно до законодавства встановлюються залізницями України за погодженням з місцевими органами виконавчої влади, є далекими від реальної собівартості перевезень та інфляційних процесів, йдеться у повідомленні.
Тарифи встановлені на перевезення у приміському сполученні неспівставні з тарифами на аналогічні відстані залізничним транспортом у Росії, порівнюють в Укрзалізниці
«На відстані до 20 км нижчі в 1,4 – 1,7 рази, до 50 км нижчі в 2,3 рази, до 150 км нижчі в 2,4 рази. При цьому потрібно зауважити, що Російська залізниця отримує дотації за перевезення пасажирів навіть за цими тарифами, бо вони все одно не відповідають економічно обґрунтованому рівню», — йдеться у повідомленні.
«У порівнянні з автотранспортним тарифом, який не передбачає витрат на утримання інфраструктури, залізничні тарифи занижені до абсурду. Так вартість проїзду в приміському сполученні поїздом в 1,5 – 4 рази, менша за вартість проїзду автотранспортом», — наголошують у прес-службі.
Нагадаємо, «Укрзалізниця» подала пропозиції на розгляд Міністерства інфраструктури України про підвищення тарифів на вантажні перевезення на 12,2% з 1 січня 2013 року.
Додамо, через систематичне невиділення коштів з Державного бюджету України на оновлення пасажирського рухомого складу, можливості залізниці до перевезення пасажирів (без оновлення пасажирського парку) впродовж найближчих п’яти років скоротяться з 60,5 млн до 40 млн пасажирів.
Як інформував ZAXID.NET, за 10 місяців 2012 року «Укрзалізниця» недоотримала 316,6 млн грнкомпенсацій за перевезення пільгових категорій пасажирів.