Нові реагенти для боротьби з ожеледдю, які планує невдовзі випробувати столична влада замість солі та піску, — загроза не лише для машин, здоров'я людей, а і для фауни Дніпра.
Про це «Рідній країні» повідомили у прес-службі Національного екологічного центру України.
«Яка б не була формула реагенту, від нього залишається кислота. Хоча вона і органічна, але все одно шкідлива для машин, покришок та взуття. Крім того, при випаровуванні вона роз'їдає слизову носа і горла, очі, навіть на зубах відчувається характерна лоскіт. Земля може бути схильна до ерозії. Навіть сіль — менше зло», — цитують екологи кандидата фармацевтичних наук, спеціаліста з токсичної та аналогічної хімії Львівського медуніверситету Зофію Кубрак.
Тримається засіб на дорозі чотири дні. Однак новинка в 10 разів дорожче солі. Якщо за тонну солі з доставкою доводиться платити 490 грн, за таку ж кількість реагенту викладуть 4,8 тис. грн.
«Як і у випадку з використанням солі, ніхто не говорить про те, куди діваються реагенти, коли сніг тане. Весь Київ поділяється на басейни малих річок, що впадають у Дніпро. Більшість з них сьогодні розміщені під землею», – розповідає заступник голови Національного екологічного центру України Олексій Василюк.
«Розтаючи, сніг, разом з сіллю або іншими реагентами, потрапляє до зливної каналізації а звідти – прямо у річки. Таким чином всі реагенти, використані на столичних дорогах в результаті потрапляють у Дніпро. Масштаби забруднення річки цим новим хімічним відходом поки оцінити важко, але нововведення автодорівців, очевидно, стане причиною чергової масової загибелі риби у Дніпрі», — зазначає еколог.
Як повідомлялося у ЗМІ, у центральних районах Києва планують реалізувати пілотний проект — на дорогах випробують рідкий реагент «Нордвей» на ацетатній основі (ацетати — солі та складні ефіри оцтової кислоти). Як повідомляє прес-служба КМДА, виробником є харківська компанія Аероекс, сировина для реагенту поставляється з Росії та Китаю.
«Його універсальність полягає в тому, що він навіть при температурі до -34 ° С забезпечує танення всіх видів сніжно-льодових відкладень на дорожніх покриттях», — відзначають в міськадміністрації.
Під час реалізації проекту на підставі випробувань фахівці профільного дорожнього науково-дослідного інституту ім.Шульгіна і санепідемслужби Києва нададуть висновки про економічну обгрунтованість використання «Нордвея».
Відзначимо, реагент «Нордвей» вже використовується для боротьби з обмерзанням на злітно-посадочних смугах українських аеропортів. Раніше ЗМІ повідомляли, що вартість реагенту на основі оцту в десять разів перевущує вартість звичних для київських доріг сумішей із солі та піску. Якщо за тонну технічної солі з доставкою доводиться платити 490 грн., така ж кількість реагенту обійдеться в 4,8 тис. грн. При цьому витрата реагенту більше. Деякі експерти вважають, що рідкий ацетатний «Нордвей» потенційно небезпечний для алергіків і буде псувати взуття та покришки.
«Рідна країна»