chrome firefox opera safari iexplorer

Всупереч обмеженням в Україні збільшується кількість зовнішньої реклами

30 січня 2013 о 12:22

Всупереч обмеженням, які вводить влада багатьох міст, в Україні збільшується кількість конструкцій зовнішньої реклами.

Про це йдеться в даних дослідницької компанії Doors Consulting, пише «Комерсант-Україна».

Так, за даними компанії, за минулий рік число рекламних площин в Україні збільшилося на 5,6 тис — до 83,9 тис. При цьому зросла кількість як конструкцій малого формату, наприклад сітілайтів, так і великого — білбордів.

Як пише видання, частково зростання пояснюється модернізацією парку конструкцій — на більш сучасних може розміщуватися більше рекламних сюжетів, — а також розширенням покриття дослідження. Але, за оцінками учасників ринку, ці фактори могли збільшити число площин лише на 1,5-2 тис.

Зростання кількості площин малого формату пояснюється політикою місцевої влади, які вирішили в минулому році скоротити чисельність щитів в центрах міст, вважає керуючий директор компанії Gallery Костянтин Рубан.

Згідно з даними, одночасно зі зростанням ринку відбувається і його консолідація — частка десяти найбільших операторів за рік збільшилася на 9 п.п., до 54% в малому форматі і на 6 п.п., до 43% — у великому.

«Невеликим операторам вижити стає складніше — влада демонтують старі щити, а вартість нових — набагато вище. Зросли також тарифи у містах за установку рекламних щитів», — говорить директор компанії «Європлакат» Олександр Метлушко.

За його словами, консолідація ринку вигідна рекламним агентствам і невеликим рекламодавцям, що працюють з операторами безпосередньо, але не найбільшим рекламодавцям.

Найбільші оператори вже заявили про підвищення цін у поточному році на 15-20%, але не всі рекламодавці готові до такого зростання.

«Найбільші рекламодавці вже в минулому році скоротили свої бюджети, і ринок виріс тільки за рахунок бюджетів політиків під час виборів», — відзначає Метлушко.

Так, витрати компаній «Київстар» і «Епіцентр» на зовнішню рекламу, які займали перше і третє місце в рейтингу найбільших рекламодавців в 2011 році, за даними Doors Consulting, в 2012 році скоротилися на 20% — до 20 млн гривень і 14 млн гривень відповідно.

Компанія МТС, друга за бюджетом у рейтингу, знизила їх на 9,5% — до 21 млн гривень.