chrome firefox opera safari iexplorer

Площа дорожніх ям в Україні перевищує 200 футбольних полів розміром з НСК «Олімпійський»

07 березня 2013 о 10:40

Українські дороги – серед найгірших у світі, вважають експерти Світового економічного форуму – автори Звіту про глобальну конкурентоспроможність. Вони оцінили якість автомагістралей в Україні у трохи більше від двох балів за семибальною шкалою.

Цікаво, що серед найгірших – також дороги Польщі, Румунії та Болгарії, які українські водії вважають якісними у порівнянні з тими, по яких їздять вдома, повідомляє Радіо Свобода.

Українські чиновники визнають, що дороги потребують ремонту та модернізації. Вони нарікають на зношеність доріг та складні погодні умови минулої зими, унаслідок чого пошкоджено понад дві тисячі кілометрів доріг. Коштів же на ремонт доріг у такому масштабі не передбачено, зазначає міністр інфраструктури Володимир Козак.

Пересічні українці вважають, що чиновники розкрадають бюджетні кошти, виділені на ремонт та підтримку доріг. До того ж, податки, які сплачують власники машин на утримання доріг, не завжди потрапляють до бюджету, має місце корупція, стверджують українські ЗМІ.

Не треба бути експертом, щоб бачити погану якість українських доріг – варто вийти на вулицю і придивитись до великих ям, заповнених брудною водою, до тріщин в асфальті, а подеколи – величезних провалів на автошляхах. Це не просто перешкоди, це – можливі аварії та поламки автомобілів, наголошують у Міжнародній федерації захисту прав водіїв.

Її віце-президент Лев Каплан рекомендує українським водіям, чиї машини пошкоджені через ями та вибоїни на дорогах, звертатись до суду і вимагати відшкодування матеріальних та моральних збитків водіям, чиї автомобілі постраждали через неякісне дорожнє покриття.

В «Укравтодорі» визнають провину, але попереджають, що грошей на компенсацію для постраждалих водіїв нема. Кошти насамперед потрібні для ремонту доріг, повідомив ЗМІ радник Держагенції Євген Прусенко.

За його словами, більшість українських автодоріг збудовані ще у 1990-і роки, вони зносились і потребують не просто ремонту, а модернізації. На заваді цьому – нестача бюджетного фінансування та складні кліматичні умови.

«Щоб привести до ладу усі українські дороги, не вистачить держбюджету України. Тому ми виходимо з тих реалій, які є у фінансуванні. Річний план, кошти, які будуть спрямовані на ремонт та утримання, буде становити близько трьох мільярдів карбованців (гривень)», – пояснив Прусенко.

Площа дорожніх ям перевищує 200 футбольних полів

Уряд вимагає від дорожників оновити понад 9 тисяч квадратних кілометрів автомобільних доріг за два роки. Про це 5 березня повідомив віце-прем’єр-міністр України Олександр Вілкул на колегії Міністерства інфраструктури України.

За даними міністерства, Національна програма розвитку автодоріг, розрахована на період до 2018 року, передбачає витрачати щороку до 50 мільярдів гривень для ремонту, реконструкції старих і побудови нових сучасних доріг. Але де взяти ці кошти, наразі чиновники не знають.

Міністр інфраструктури Володимир Козак вважає за доцільне насамперед відремонтувати основні дороги між містами та центральні автошляхи у містах.

За розрахунками міністерства, у країні – понад один мільйон квадратних метрів ям на дорогах, це приблизно 200 футбольних полів такого розміру, як на Національному спортивному комплексі «Олімпійський».

«Десь ми самі не допрацювали, десь – не зовсім правильно виконали технічні попереджувальні роботи, а в окремих місцях просто неякісно був проведений ремонт дороги. Фінансова інспекція та прокуратура проводили відповідні перевірки на місцях. Нині питання ремонту доріг перебуває під контролем уряду та місцевих органів влади. Винних у катастрофічному стані доріг буде притягнуто до відповідальності», – сказав Козак Радіо Свобода.

Він також пообіцяв залучити 90 асфальтних заводів і відрядити тисячі робітників на асфальтування ям, які можна побачити і на міжнародних та міжміських автомагістралях, і на вулицях населених пунктів країни.

По деяких київських дорогах навіть танком не проїхати – водії

Ями посеред основних автошляхів – серйозна проблема для Києва, де у час «пік» пересування містом ускладнюють «корки» на основних дорогах, спричинені, серед іншого, катастрофічним станом автомагістралей. Через ями, вибоїни та провали асфальту пересування приватного та громадського транспорту на окремих вулицях ускладнене досі. Це визнали керівники Київської міської держадміністрації, провівши наприкінці лютого кілька виїзних нарад за участю працівників «Київавтодору».

Голова Київської міської держадміністрації Олександр Попов попередив ЗМІ, що «латати» ями та тріщини в асфальті у столиці будуть до 15 квітня, після чого до листопада триватиме поточний ремонт доріг. При цьому Попов зауважив, що починати серйозний ремонт пошкоджених доріг можна лише тоді, коли температура повітря підніметься до плюс 10 градусів.

За даними «Київавтодору», лише капітальний ремонт доріг у Києві коштуватиме двадцять мільярдів гривень. Ця сума перевищує бюджет Києва на 2013 рік, визнають у КМДА.

Українські водії чиновникам не довіряють – кажуть, що вони розбазарюють гроші, які виділено для належного обслуговування і поточного ремонту автомагістралей.

Киянин Андрій вважає, що і уряд, і місцеві автодорожники довели дороги до катастрофічного стану. З ним згоден одесит Артем, який був змушений викласти понад 500 гривень на терміновий ремонт своєї автівки.

«Я потрапив у глибоку яму на під’їзді до Києва, коли їхав 3 березня з Одеси до столиці у відрядження. Довелося терміново шукати автомайстерню і ремонтувати машину. Але, чесно кажучи, коли я проїхав по вулицях Києва. мені видалось, що по деяких столичних вулицях навіть танк заледве зможе проїхати», – каже Артем.

А нещодавно країну сколихнула акція «Я ненавиджу «Укравтодор», її учасники вимагали звільнити керівництво відповідних установ, яке довело дороги до невтішного стану. Учасники протестів також намагалися змусити автодорожників виконувати свою роботу і ремонтувати дороги.

В останні тижні водії та перехожі активно знімають на мобільні телефони і відео- та фотокамери ями, вибоїни та провали на автошляхах, підписують адреси і пересилають електронною поштою чиновникам, які відповідають за ремонт доріг. Не менш цікаві і відеоролики, на яких знято працівників-дорожників у процесі їхньої праці, наприклад, коли трударі засипають ями битою цеглою або ж сміттям.

Натомість автодороги, які з’єднують центральні вулиці Києва та заміські резиденції Президента Януковича, членів уряду, відомих політиків, перебувають у гарному стані. Так, облаштування частини траси Київ – Вишгород – Десна, протяжністю 16 кілометрів, яка веде від Києва до резиденції Президента Януковича «Межигір’я», було витрачено 50 мільйонів гривень. Цю суму назвав журналістам керівник «Укравтодору» Володимир Демішкан.

Розділи: Суспільство

25 листопада

Інші дати
Народився Микола Пирогов
(1810, м. Москва, Росія – 1881) – видатний хірург та анатом, педагог. Засновник воєнно-польової хірургії. В розквіті творчих сил усамітнився в своєму невеликому матку «Вишня» неподалік Вінниці, де організував безкоштовну лікарню.
Розгорнути
Народився Іван Нечуй-Левицький
(1838, с.Стеблів, Черкаська область - 1918) — український прозаїк, перекладач. Автор творів «Микола Джеря», «Кайдашева сім»я»...
«Українська жизнь - то непочатий рудник, що лежить десь під землею, хоч за його вже брались і такі високі таланти, як Шевченко; то безконечний матеріал, що тільки ще жде робітників, цілих шкіл робітників на літературному полі». (Іван Нечуй-Левицький)
Розгорнути
Народився Клим Поліщук
(1891, с. Краснопіль, Житомирська область – 1937) – український письменник, публіцист, автор історичних романів «Гуляйпільський батько», «Отаман Зелений».
Розгорнути