Пасажирам поїздів Hyundai, які постраждали через поломки, не вдається отримати компенсацію, пише КоммерсантЪ-Украина в статті Суд в один конец.
Усього, за даними партнера юркомпанії Правочин Олександра Онищенкова, станом на січень в Укрзалізницю за компенсаціями на загальну суму 47 тис. грн звернулися близько 400 осіб.
Однак, як зазначає Ъ, жодна заява задоволена не була. Аргументом державної монополії стала відсутність нормативу про порядок відшкодування збитку. Примітно, що такий документ не розроблений і досі.
Крім того, згідно з чинною процедурою, для отримання компенсації пасажир повинен пред'явити квиток із відмітками, що підтверджують поломку поїзда і присутність пасажира на рейсі. Скласти акт про поломку і проставити у квитках відповідні штампи зобов'язані провідники або начальник рейсу.
Проте, як зазначає Максим Щербатюк, юрист Української Гельсінської спілки з прав людини, постраждалий через поломку швидкісного поїзда Інтерсіті+ у жовтні 2012-го, «за весь час подорожі поговорити зі стюардами або начальником поїзда було неможливо, вони уникали спілкування з пасажирами і нікому нічого в квитках не відзначали».
Частина пасажирів продовжила відстоювати свої права в суді. Однак два такі позови (один з яких подав Щербатюк) були відхилені через відсутність у пасажирів переконливих доказів їх присутності на рейсі — адже квитки не були іменними.