chrome firefox opera safari iexplorer

Під байку про святкові знижки вдається продати навіть найгірший товар

11 грудня 2014 о 16:26

Наближається сезон великих свят. Саме на цей час припадає 25% річних продажів. Тож до новорічного буму готуються не лише покупці, а й власники магазинів. Але чи завжди торговці чесні зі споживачами, коли оголошують «Розпродаж» та «Шалені знижки»?

Насправді будь-яка форма знижки вигідна передусім продавцям. Щоб приманити покупців, торговці вдаються до різних прийомів. Найпоширеніший — перед розпродажем підняти ціну. Утім, для досвідченого споживача така схема — не фокус. Тому продавці вдаються до більш витонченого прийому — знижки роблять не на весь асортимент, а на певний товар. Працює це досить просто: оголошення «товар зі знижкою у 80 відсотків» примушує споживача зайти до магазину. У цьому й полягає його роль.

Маркетологи називають такі товари «ай-стоперами» (тобто такими, що привертають увагу). Як правило, серед супердешевих речей ви не знайдете ні вашого розміру, ні улюбленого кольору. Внаслідок із магазину вийдете з покупками, придбаними зі значно меншою знижкою або й зовсім за повну вартість.

Ще одним «гачком» для покупця є відеокамери й екрани перед входом до магазину. Камера знімає перехожих й автоматично подає зображення на екран. Людина, йдучи повз магазин, «раптом» впізнає себе на екрані й зупиняється, щоб поглянути на зображення. Справу зроблено — покупець заходить до магазину...

Від розпродажів чекають занадто дешевих товарів, хоча такі рідко бувають якісними. Про цікаву схему розповів маркетолог Дмитро Руденко. Певного часу заради економії власники магазинів пропонували виробникам виготовляти спеціальні партії товару, які були на порядок більші за обсягом від звичайних. Продукцію закуповували оптом і домовлялися про відстрочку платежу та меншу ціну. Але якість товарів з «нестандартної» партії була набагато гірша, ніж зі звичайної... Тобто одну чоловічу сорочку можна було купити і за 200 гривень, і дешевше, зі знижкою. Але в останній були несиметрично пришиті кишені й відпадали ґудзики...

Схем і засобів для заманювання довірливого покупця не бракує. Продавати товар допомагають навіть відповідні аромати й музика. Продавці зізнаються, що для приваблювання клієнтів використовують спеціальні аерозолі. У великих торговельних центрах переважно чути аромати ванілі, полуниці, шоколаду та цитрусових. Приємна мелодія налаштовує на позитивний лад і... послаблює пильність. Такого клієнта легше «розвести» на купівлю не дуже потрібного або й неякісного товару.

Розділи: Суспільство

Новини Дивитися всі