chrome firefox opera safari iexplorer

Українські водії платять за дороги у десять разів більше, ніж йде на їхній ремонт

11 лютого 2013 о 14:27

На ремонт доріг «Укравтодор» витрачає всього лише 2 млрд грн на рік, у той час, як загальна сума дорожнього акцизу, закладеного у вартість бензину, становить близько 20 млрд гривень на рік. На що йдуть інші кошти — невідомо.

В уряді і на місцях говорять, що для якісного покриття доріг необхідно більше грошей. За інформацією «Укравтодору», потрібно відремонтувати 170 тис. км. 90% з них уже відпрацювали свій вік 2-3 рази і вимагають капітального ремонту, не кажучи вже про поточний. Для цього потрібно, щонайменше, 450 млрд грн, що відповідає бюджету України.

Виконати всі роботи відразу немає можливості. На поточний момент «Укравтодор» отримує приблизно в тридцять разів менше — 15 млрд грн. З них на утримання і ремонт доріг йде не більше 15 %. Решта грошей — це повернення кредитів.

Також в «Укравтодору» є величезні борги перед різними банками. У підсумку на дороги залишається 2 млрд грн.

За дороги водії платять щоразу самі. Так званий дорожній акциз закладений в кожній тонні палива. Щоразу, як водій наповнює бак свого автомобіля, він платить за вітчизняний асфальт від 80 до 140 грн. Скільки грошей збирають таким чином — точно невідомо, адже це питання так і повисло без відповіді у трикутнику: Мінфін — Держказначейство — Міністерство податків і зборів. Журналісти підрахували, що мова йде про 20 мільярдів гривень. Що в 10 разів менше нинішніх витрат на ремонт доріг.

Крім того, ремонт через «вбиті» шляхи автовласники оплачують зі своєї кишені. Зараз СТО отримують уп'ятеро більше замовлень, ніж зазвичай.

Незважаючи на те, що Україна щороку витрачає на ліквідацію дорожньо-транспортних подій 5 млрд грн., вона, за даними незалежних міжнародних досліджень, займає четверте місце в Європі щодо смертності в ДТП і одне з перших — щодо смертності пішоходів.

У свою чергу юристи радять українцям судитися для відшкодування збитків у випадку, якщо їхні машини постраждали внаслідок незадовільного стану дорожнього покриття. Однак чиновники і далі говорять, що їм потрібно більше коштів, щоб латати українські дороги. А щоб їх отримати, хочуть навіть підвищити ціну на паливо.

Раніше прем'єр-міністр України Микола Азаров заявив, що на будівництво в Україні якісних доріг, які б витримали перепади температур взимку, грошей немає.

Нагадаємо, 31 грудня Генеральний прокурор України Віктор Пшонка повідомив, що через недостатній контроль територіальними підрозділами «Укравтодору» за використанням державних коштів, почастішали випадки непідтвердження виконаних робіт (будівництва, ремонту і утримання вулиць та доріг комунальної власності) документів первинного обліку. «Такі порушення виявлені ревізіями у всіх регіонах держави. Завищення обсягів і вартості робіт склало майже 177 млн грн», — сказав він.

16 серпня

Інші дати
Річниця Зборівської битви
1649 – відбулася Зборівська битва – переможна битва козацької армії, очолюваної Богданом Хмельницьким, з польським військом під командуванням короля Яна ІІ Казимира під Зборовом (тепер Тернопільська область). В результаті 18 серпня 1649 р. був укладений Зборівський договір, за умовами якого визнавалася самоврядність Війська Запорозького, Гетьманщини; на землях Війська Запорозького влада належала гетьману, чисельність козаків Війська Запорозького обмежувалась реєстром у 40 000 осіб.
Розгорнути
Народився Микола Дашкевич
(1852, с. Бежів, Житомирської області – 1908) – український літературознавець, історик.  Автор праць про Івана Котляревського, дослідник українських дум, історії Галицько-Волинського князівства.
Розгорнути
Народився Іван Дряпаченко
(1881, с. Василівка, нині Чернігівська область – 1936) – український живописець, графік, колекціонер. Автор полотен «На озері», «Косарі», «Лелеки перед грозою», «Назустріч вечору», «Параска у святковий день».
«Нашої красуні Василівки я не проміняю на жодну Венецію. Садки й гаї, білі хатки й чарівна ріка української пісні !» (Іван Дряпаченко).
Розгорнути