Більшість громадян України негативно ставляться до введення заборони на продаж алкогольних напоїв та пива у кіосках (МАФах).
Проти такого нововведення висловилися 60% опитаних центром «Соціальні індикатори» за сприяння Київського міжнародного інституту соціології (КМІС).
Підтримують таку заборону близько третини споживачів - 37%.
При цьому, у разі введення тимчасових обмежень у їхньому місті, частка прихильників законопроекту знижується до 29%, а частка противників збільшується до 69%.
57% споживачів введення заборони оцінюють як тиск з боку великих торговельних мереж; 26% — як прагнення влади завоювати довіру і підтримку мас; 23% — як небажання боротися з наявною проблемою. Лише 12% опитаних вважають, що ця заборона продиктована реальною турботою про здоров'я громадян.
Водночас, 70% покупців вважають, що споживання алкоголю з даною забороною залишиться на колишньому рівні; 14% покупців вважають, що споживання знизиться; близько 10% вважають, що ухвалення законопроекту навпаки збільшить споживання алкогольних напоїв.
При цьому більшість учасників опитування побоюються, що заборона на продаж алкогольних напоїв та пива в у «малих архітектурних формах» (МАФах) збільшить або скоріше збільшить зростання тіньового продажу алкогольних напоїв (67%) і споживання сурогатного алкоголю, настоянок та інших спиртовмісних речовин (66%).
Велика частина опитаних вважають, що заборона на продаж алкогольних напоїв та пива біля загальноосвітніх закладів, не вирішить проблему вживання алкоголю неповнолітніми (65%).
На думку респондентів, це пов'язано з відсутністю організованих альтернативних видів відпочинку (так вважає 48%) та престижністю й соціальним заохоченням вживання алкогольних напоїв.
Близько половини респондентів вважає, що вживання пива та алкогольних напоїв неповнолітніми носить соціальний характер — допомагає здаватися дорослішими (50%) і заохочується друзями (48%).
Дослідження також показало, що основний час купівлі пива у МАФах — з 18:00 до 22:00. У цей проміжок часу пиво купують 77% населення, серед яких переважає молодь: 18-29 років — 59% і 30-39 років — 24%.
Дослідження проводилося з 11 по 15 липня. Методом вуличного інтерв'ю було опитано 1224 респондентів, споживачів пива та алкогольних напоїв в 10 обласних центрах: Львів, Київ, Дніпропетровськ, Харків, Донецьк, Одеса, Луганськ, Рівне, Тернопіль, Івано-Франківськ.
Статистична похибка вибірки становить 2,8% без урахування дизайн-ефекту.