У вівторок стартував VII Український туристичний форум – «Осінь 2011». У семінарах, тренінгах, майстер-класах, презентаціях та конференціях, спрямованих на «формування цивілізованого туристичного ринку», візьме участь близько ста учасників туристичного бізнесу. Основну увагу буде зосереджено на створенні належних умов для українських мандрівників. До України теж приїжджають з інших країн, але таких мандрівників не так вже й багато. Іноземні туристи кажуть, що бракує інформації про Україну.
«Туризм в Україні не повинен бути статтею витрат у бюджеті, – зазначає вона. – У нас є на чому зробити дохід. На щастя, до Євро-2012 щось робимо, але треба робити програму на 10-20 років наперед і вже згідно до неї працювати, маючи певні цілі».
Природні ресурси, історична спадщина, політичні процеси, Чорнобиль та Євро-2012, за словами Олени Бухно, є головними причинами візитів іноземців до України. Основними туристичними осередками, за її словами, наразі є Київ, Львів, Одеса, а також і міста-господарі майбутнього футбольного чемпіонату – Донецьк і Харків. Натомість Крим, зазначає вона, потребує популяризації серед іноземних туристів.
Туристи нічого не знають про Україну
На думку аташе з питань культури та інформації посольства Туреччини в Україні Берата Йилдиза, Крим не гірший від Грузії, Хорватії та Болгарії, де переважно відпочивають турецькі туристи. А його непопулярність – наслідок відсутності в іноземців будь-якої інформації про Україну.
За словами президента Литовської туристичної агенції Данути Мазекайте, загальна реклама про Україну відсутня і у Литві. Туристично привабливішими для литовців є Іспанія, Туреччина та Хорватія, каже вона. До того ж, на її думку, відсутність готелів «економ-класу», низький рівень обслуговування та недосконала інфраструктура в Україні стають на заваді іноземним туристам.
«Сьогоднішній турист вимагає легкої інформації. Наш турист дуже вимогливий. Сервіс для нас дуже важливий. Кожного разу зауваження: «Наступного разу я не поїду, бо сервіс не коштує таких грошей», – зазначила Дануте Мазекайте.
Натомість литовський сервіс, за її словами, попри певні недоліки, орієнтований, насамперед, на європейського туриста. Різноманітні програми, серед яких – оздоровча та культурна, – дозволяють Литві щороку приймати все більше іноземних відвідувачів, каже президент Литовської туристичної агенції.
Станом на вересень Україну цього року встигло відвідати понад 10 мільйонів іноземців, що на 20 відсотків більше за минулорічний показник.