Київська асоціація велосипедистів виступила проти будівництва велодоріжки на Трухановому острові.
На думку столичних любителів байків, велодоріжка у цій рекреаційній зоні – не лише зайве витрачання бюджетних коштів, а й перешкода для велосипедистів, оскільки саме в цьому місці вона змушуватиме їх порушувати правила дорожнього руху.
«На Трухановому традиційно їздить дуже багато велосипедистів, і однієї велодоріжки навіть шириною 4 метри для них буде недостатньо. По-друге, велодоріжкою будуть рухатися пішоходи, адже на острові немає пішохідного тротуару, тож, згідно з ПДР, пішоходи муситимуть іти по велодоріжці. В обох випадках велосипедисти будуть виїжджати на дорогу – і відповідно, порушувати ПДР. Якщо при цьому станеться аварія, то велосипедиста автоматично визнають винним: адже він не їхав по велодоріжці. Навіть якщо нею неможливо було проїхати», – пояснила координатор Асоціації велосипедистів Києва Ірина Бондаренко.
У Європі на таких ділянках, як Труханів острів, усі учасники руху пересуваються разом. Це досвід кількох десятиліть проектування велоінфраструктури й такі велосипедно-пішохідні зони – одні з найприємніших місць для прогулянок та велопоїздок.
«Будівництво велодоріжки в умовах, де вона не потрібна і навіть шкідлива – це нераціональне використання коштів міського бюджету і криміналізація велосипедистів», – додала пані Бондаренко.
Велосипедисти вимагають від авторів цього «вело проекту» дослухатися до їхніх вимог і зробити веломаршрут зручним, безпечним і комфортним: встановити ліхтарі уздовж маршруту та забезпечити реальне обмеження швидкості автомобілів до встановленого ліміту 20 км/год. До того ж, асфальт на маршруті уже був відремонтований перед приїздом шведів до кемпінгу на острів.
Нагадаємо, проектування п’яти веломаршрутів у Києві провадить фірма «Білтек», яка виграла тендер улітку 2011.
Замовником проектних робіт по веломаршрутах є КП «Київдорсервіс». Проектні роботи розпочаті у травні 2012.
Підготувала Майя Заховайко, «Рідна країна»