Телефонні розмови, Skype, смс і листування в соціальних мережах у більшості випадків замінюють живе спілкування у будні для 64% українців.
Такими є результати дослідження трендів комунікації, проведеного в Україні компанією GFK, пише Українська правда.Життя.
В ході дослідження також виявилося, що кожен третій українець спілкується з друзями через соціальні мережі частіше, ніж наживо. А 18% спілкуються щодня онлайн з людьми, котрих вони навіть не знають особисто. Майже стільки ж (17%) опитаних щодня спілкуються з родичами, що живуть окремо (крім батьків та дітей).
Фахівці кажуть, що електронна пошта і текстові повідомлення викликали, так звану, епідемію сором'язливості. Заочно набагато простіше створити і підтримувати певний образ, промовчати про негативні риси і зробити акцент на позитивних.
На підтвердження цього, 61% українців зізнаються, що як мінімум один раз говорили неправду, спілкуючись через інтернет. А 55% опитаних вважають, що при спілкуванні через інтернет легко казати неправду і перебільшувати.
У більшості випадків українці наживо спілкуються в колі родини, з тими, з ким живуть разом, або з колегами по роботі.
А от з друзями при особистій зустрічі спілкуються зараз в середньому на 1 годину на день менше, ніж ще 5 років тому. І тільки 36% українців спілкуються наживо більше, ніж телефоном або онлайн. Але при цьому більше половини опитаних (61%) негативно ставляться до скорочення часу, проведеного особисто з друзями і близькими.
Ще більша кількість українців (91%) вважає спілкування без допомоги сучасних засобів комунікації більш щирим і наповненим. Адже при спілкуванні онлайн здається, що людина постійно контактує з людьми, хоча насправді вона все більше приховує свої справжні емоції за низкою смайликів.
Найбільш активно (кожен або майже кожен день) українці спілкуються з чоловіком або дружиною і колегами по роботі — 78% і 75% респондентів відповідно.
Проблема, утім, стосується не лише українців. Так, за даними ComScore, в США за п'ять років (2006—2011 рр.) особисте спілкування скоротилося на 10%, а кількість часу, що проводиться в соціальних мережах, збільшилася в 2,5 рази, а у Великобританії 26% людей віддають перевагу онлайн листуванню, а не живому спілкуванню.