Киянам прийшли платіжки нового зразка. На аркуші формату А4 5 граф, за якими тепер доведеться платити мешканцям столиці. На зворотному боці своєрідна «пояснювальна записка». Але, на жаль, питань вона викликає більше, ніж відповідей. Детальніше про нововведення радіостанції Голос Столиці розповів перший заступник директора комунального підприємства «Головний інформаційний обчислювальний центр» Андрій Щербина.
Перше питання стосується централізованого постачання гарячої води, а також централізованого опалення. Тут виявляється, що ці послуги надає не лише «Київенерго», а ще і така компанія як ТОВ «Євро-Реконструкція». Примітний той факт, що тарифи у цих двох компаніях відрізняються на гривню-дві. Яким чином таке може бути?
−Це різні компанії, у них різні зони обслуговування. І якщо «Київенерго» обслуговує більшу частину міста, то ТОВ «Євро-Реконструкція»обслуговує Дарницький район та частину Дніпровського району. Ці тарифи відрізняються, тому що різні цикли надання цих послуг, різна довжина мереж, ну і взагалі – це різні компанії.
Тоді, напевно, саме тому в цих районах не виключали гарячу воду? Тому що це різні компанії? Чи ТОВ «Євро-Реконструкція» теж відключала?
−Це різні компанії, тому графіки подання послуг у них теж відрізняються. Вони взагалі не залежать одна від іншої.
Раніше у нас щодо сплати за воду було дві графи – холодна і гаряча вода. Зараз зробили «холодна вода та водовідведення», потім «гаряча вода» і ще окремо «гаряче водовідведення». Чому зробили таким чином?
− В квітні відбулися значні зміни законодавства, які загалом змінили правила гри на ринку ЖКП. Був прийнятий закон 1198, який забрав функцію встановлення тарифів у органів місцевого самоврядування, та передав цю функцію національному регулятору, тобто Національній комісії регулювання ринку комунальних послуг. І ця комісія прийняла нові тарифи для «Водоканалу», «Київенерго» та ТОВ «Євро-Реконструкція». Так як послугу гаряче водопостачання надає «Київенерго», відповідно і тариф прийнятий по цій послузі для «Київенерго», а послуги холодного водопостачання та водовідведення надає «Водоканал», тому ці графи були розділені.
Тут є таке пояснення в цій платіжці, з трьома зірочками: «рекомендовано сплатити за гарячу воду з розрахунку 0,7 кубометра на одну особу». Потім додається: «в наступних розрахункових періодах заповнювати це поле необхідно відповідно до фактичних показань лічильника». Що це означає?
−Це, мабуть, ви отримали квитанцію від ТОВ «Євро-Реконструкція», ви споживаєте гарячу воду саме в цій компанії.Ця компанія пропонує сплатити певну кількість води, а потім по показниках лічильника провести перерахунок відповідно до фактичного споживання. Така практика в Україні є, але «Київенерго» не застосовує таку практику, а пропонує сплачувати за фактичні обсяги по показниках лічильників.
Щодо централізованого опалення. У мене пустий рядок, нічого не написано. Це тому що поки що опалення немає, так?
− Так, тариф який визначила національна комісія регулювання ринку комунальних послуг встановила новий тариф, але він з цього року буде сезонним. Тобто нарахування будуть здійснюватися тільки під час опалювального сезону.
Паперова платіжка нового зразка прийшла, але електронного виду ані на офіційному сайті обчислювального центру в персональному кабінеті, ані у інтернет-банках немає. З чим пов’язана ця затримка?
− Платіжка і сама схема обслуговування цього платіжного документу зазнала дуже великих змін. Тому що раніше виконавцем послуг була одна особа, це був ЖЕК, який обслуговував наш будинок, а сьогодні ми маємо з вами ЖЕК, який надає послуги з обслуговування будинку, «Водоканал», який надає послуги водопостачання, «Київенерго» − опалення, це все різні виконавці. Тому ми досягли домовленості, що вони залишаться в єдиному платіжному документі для зручності киян.