З українських телеканалів поступово зникає українська мова, а за 5 місяців ця частка зменшилася з 28% до 23%.
Про це повідомляє Facebook-сторінка спільноти «Бойкот російського кіно».
Громадянський рух «Відсіч» провів моніторинг ефіру десяти найбільших загальноукраїнських комерційних телеканалів. Вони дійшли висновку, що з українського телебачення зникає українська мова.
«Якщо на початку червня частка української мови на ТБ становила близько 28%, то тепер вона зменшилася до 23%. Тобто за 5 місяців ця частка зменшилася на 5% – українська мова зникає з телеефіру зі швидкістю 1% на місяць», – зазначили дослідники.
Найменше української мови на каналах «Україна», «Інтер», «1+1» та СТБ. «За 17 годин моніторингу ми не зауважили там ні однієї суто україномовної передачі чи фільму», – йдеться у звіті.
Утім, фільмів і передач українського виробництва за ці п’ять місяців на українському телебаченні побільшало з 33% до 51%, а російського виробництва – поменшало з 29% до 19%.
«Це пов’язано з громадським тиском на телеканали та з дією закону про захист інформаційного простору, який набув чинності на початку червня. Однак, українські телеканали та студії, що виробляють фільми й передачі, замість збільшити обсяги україномовної продукції, свідомо зменшують їх, накидаючи глядачам «українські» фільми про Росію, для Росії й російською мовою, а також сумнівної якості телешоу, де українською говорить лише один з багатьох ведучих або тільки голос за кадром. Обсяги двомовної продукції з тотальним домінуванням російської мови збільшилися за п’ять місяців на 9%», – зазначають дослідники.
Лідерами за обсягами телепродукції російського виробництва залишаються телеканали «Україна» (81%), НТН (44%) та «Інтер» (30%).
Моніторинг ефіру телеканалів «Україна», «Інтер», НТН, ICTV, 1+1, 2+2, СТБ, «Новий», ТЕТ і К1 провів Громадянський рух «Відсіч» 7 листопада 2015 року у рамках кампанії «Бойкот російського кіно». Для визначення динаміки використано дані попереднього моніторингу, проведеного 6 червня 2015 року. Обидва моніторинги тривали по 17 годин – з 7 години ранку до півночі. Під час моніторингів частка реклами розглядалася як складова фільму чи передачі.