Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання компаніями, які провадять туроператорську діяльність, і вичерпний перелік документів, які необхідні для отримання ліцензії.
Для отримання ліцензії претендент може подати заяву та необхідні документи поштою з описом вкладення та в електронному вигляді. При цьому останній спосіб буде введений після затвердження відповідних актів Кабміном. За даними Міністерства економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ), серед нових документів, які здобувач подає до органів ліцензування:
— Відомості про місця здійснення туроператорської діяльності;
— Копії документів, що підтверджують кваліфікаційний рівень, стаж роботи керівника компанії.
Самі вимоги до освітньо-кваліфікаційним рівнем та стажу роботи керівника не змінилися. Тепер всі документи, які подаються до органу ліцензування, засвідчуються керівником здобувача ліцензії (уповноваженим або довіреною особою). Раніше частина документів завірялася нотаріально. Кадрові вимоги до туроператору не змінилися, але уточнено освітньо-кваліфікаційний рівень для вищої освіти.
За даними міністерства, до туроператора з’явилися нові вимоги:
— Зберігати протягом дії ліцензії оригінали документів, копії яких подаються до органу ліцензування та документів (копій), що підтверджують достовірність даних поданих;
— Здійснювати діяльність лише в задекларованих місцях;
— Мати власний веб-сайт;
— Вести облік виданих туристам договорів обов’язкового (медичного та від нещасного випадку) страхування; надавати органу ліцензування статистичний звіт.
Нагадаємо, у вересні Кабмін своїм розпорядженням №922 у зв’язку з ліквідацією Державного агентства з туризму та курортів передав його функції і повноваження Міністерству економічного розвитку і торгівлі.