Витрати українців на Новорічні свята цієї зими зростуть порівняно з минулим сезоном на 13% — в середньому до 4155 гривень порівняно з 3684 гривнями з людини.
Про це йдеться у новому звіті аудиторської компанії Deloitte, яка традиційно аналізує настрої європейських споживачів у цей період, повідомляє Forbеs.ua.
«Структура святкового бюджету українця і громадянина Євросоюзу відрізняється незначно. На святковий стіл і подарунки українці витратять 30% і 33% всіх витрат, на розваги — 11%, на подорожі/поїздки — 26%», — наголошується у публікації.
Вибір респондентами найбільш бажаних подарунків відображає тренд практичності та економності, що давно виявився. Більш як половина — 53% — чекають, щоб їм подарували гроші. Торік таких було 60%. На другому місці, як і рік и тому подорожі, отримати такий дарунок бажають 44% і 46% відповідно. На третьому місці — смартфони (торік були ноутбуки), які хочуть побачити під ялинкою 35% споживачів.
Покупці почали більше уваги звертати на ціни і скоротили кількість імпульсних покупок. Цим же пояснюється те, що і українці, і громадяни ЄС чутливі до програм лояльності, причому 40% українців і 47% представників Євросоюзу надають перевагу миттєвому дисконту, а не бонусам.
Більшість почне готуватися до Новорічних свят в останню мить: тільки 7% респондентів збираються зайнятися передсвятковим шопінгом у листопаді, тоді як 36% — у період з 25 по 31 грудня. Найбільш завбачливі — чехи і німці.
В цілому загальноєвропейські споживчі настрої покращали. Цей рік став першим з початку кризи, коли споживачі оптимістичніше оцінюють поточний стан економіки, йдеться у дослідженні.
Дослідження Deloitte охоплює 18 країн. В Україні компанія опитувала споживачів через інтернет і враховувала відповіді жителів Києва, Харкова, Львова, Одеси та кілька інших великих міст.