chrome firefox opera safari iexplorer

У Севастополі представили точні копії історичних суден

24 лютого 2011 о 09:06

Кораблі, вітрильники, підводні човни, літаки та танки часів від Петра І до наших днів виставлені в Севастополі. Усі мініатюри — точні копії історичних бойових одиниць.

Місцеві майстри представили загалом понад 70 робіт, більшість з них ще ні разу не виставлялися.

«Ми зрозуміли, що Севастополь не просто живе історією флоту, в Севастополі достатня кількість майстрів, які вміють робити макети. Це не моделізм, це макети кораблів, вітрильників», — сказав ініціатор виставки Володимир Стручков.

На виготовлення моделей майстри витрачають від кількох місяців до кількох років. Значна частина часу йде на підбір матеріалу, а це, в основному, цінні породи деревини, з якими теж треба вміти працювати.

Старовинні креслення — основа роботи, проте їх доводиться доповнювати та прилаштовувати. Саме матеріал та історична відповідність впливають на ціну моделі, яка сягає від кількох сотень до кількох тисяч доларів.

«Тут з'являється і майстерність різьбяра, гравюра, і плюс ще й історія, тому що доводиться працювати з історичним матеріалом, щоб правильно виконати модель», — розповідає майстер Олександр Олександров.

Кожна з робіт, наче витвір мистецтва. Ювелірна точність, з якою виконані моделі, вражає своїм масштабом та історичною відповідністю. Наприклад, найбільший експонат — зменшений у 72 рази лінійний корабель «Москва» часів Петра І. Деталізація моделі настільки велика, що навіть одна маленька гармата складається з 45 елементів, а таких гармат на судні більше 60.

«Перш, ніж будувати корабель, це треба пережити, торкнутися. Ставиш себе на місце моряка, як би ти що побудував. Треба жити цим», — каже майстер Артур Кондратюк.

Міні-діорами з предметним планом — ще одна частина виставки. Ці роботи, в основному, відображають часи Другої світової війни. Саме тут увага приділяється не лише технічним аспектам моделі, а й емоційному забарвленню персонажів, які є невід’ємною частиною експозиції. В цих роботах історія відходить на другий план, а головною стає фантазія майстра, яка інколи змушує переробляти все наново.

«Сядеш, поставиш на стіл, сидиш і думаєш, щоб хотів зробити, чогось не вистачає, потрібна якась родзинка. Додаєш родзинку, а потім бачиш — тут промах і тут промах, але вже справити нічого не можна», — каже майстер Андрій Коротков.

Ці судна ніколи не вийдуть у море, а літаки не піднімуться у повітря, їхня вічна пристань приватні колекції та музеї. Схожі виставки в Севастополі планують проводити щорічно, адже потенціал місцевих майстрів не вичерпний.

18 березня

Інші дати
Василь Мурашко
1894 –  військовий льотчик, командир Київського авіаційного загону Повітрянoгo флоту УНР, начальник Управління Повітряного флоту УНР (1921–1922).  
Розгорнути
День працівника податкової та митної справи України
Свято встановлено указом Президента України від 11 жовтня 2013 року на заміну Дня митної служби України (25 червня) та Дня працівника державної податкової служби України (2 липня).
Розгорнути
Народився Федір Муравченко
(1929, с. Запоріжжя-Грудовате Дніпропетровська область – 2010) – головний конструктор Запорізького машинобудівного конструкторського бюро «Прогрес», доктор технічних наук, академік. Герой України. Брав участь у створенні понад 50 типів і модифікацій авіадвигунів.
Розгорнути