chrome firefox opera safari iexplorer

Доленосний комар, або декілька слів про розвиток авіації

29 грудня 2015 о 22:00

Сьогодні, 29 грудня 1911 року, молодий український авіаконструктор, Ігор Сікорський, встановив рекорд по швидкості польоту – 111 км/год., на літаку С-6, розробленому ним самим, з двома пасажирами.

Розробка ж  аероплану розпочалась через наступний випадок. Після першого «тижня» авіації у Києві (18.09-2.10.1911 р.), Ігор Іванович – проводив польоти у Білій Церкві, біля міського іподрому. Але в повітрі, раптом, відмовив двигун. Для того щоб врятуватись, льотчик був змушений сідати – спеціально ламаючи шасі, щоб не врізатись у стіну. Під час оглядин літака, виявилось, що в жиклер (отвір для подачі пального від двигуна) потрапив комар.

27s06 sikorsky11

Цей комарик, змусив Ігоря Сікорського сісти за аналіз авіакатастроф. Крім цілком логічних висновків, який показав, що чим більше авіапольотів, тим більше й аварій, аналіз показав, що здебільшого у аваріях винні замовники літаків, через яких авіаконструктори в гонитві за швидкістю – не зважають на надійність двигуна, міцність конструкції, тощо. Далі ж, Сікорський заявив, що пташине почуття потрібно пілоту так само, як і моряку «рибний інстинкт». Ці всі думки, він озвучив 17.11.1911 під час своєї доповіді у КПІ.

Вже пізніше, 9 грудня 1911, у КПІ, Сікорський виступив з ідеєю, що літак має бути важким, з міцними і надійними двигунами щоб на його політ було менше погодніх впливів.

Побудова тримісного літака С-6, було розпочато ще у серпні 1911 р., і закінчилась у листопаді того ж року. Дана конструкція була спеціально зроблена більш обтікаємою, для зменшення лобового спротиву. Після його випробувань, і встановлення рекорду — Сікорський й далі продовжує свою роботу.

Модернізована версія літака С-6а отримує Велику золоту медаль Московської повітроплавальної виставки 1912 р.

s6a-nmstc

Завдяки цьому літаку, Ігор Сікорський дійшов до доленосних висновків для подальшого розвитку сучасної авіації.

По-перше, літак має бути одним органічним цілим. Не може бути так, щоб крила були хорошими, а все інше — не дуже,  всі його частини мають відповідати одне – одній. По-друге, літак має бути закритим, тобто кабіна літака, має бути закритою.

Таким чином, один комар, вплинув на подальший розкиток сучасної авіації.

23 листопада

Інші дати
23 листопада відзначають:
  • День без покупок.
  • Чорна п’ятниця.
Розгорнути
Олександр Івченко
1903 – авіаконструктор, керівник розробки поршневих, пізніше турбореактивних двигунів для багатьох типів літаків, в т. ч. і літаків Як-40 і Ан-24. 1959 р. створив і очолив самостійне дослідне підприємство – Запорізьке машинобудівне конструкторське бюро «Прогрес», з 1963 – його генеральний конструктор.
Розгорнути
Народився Микола Бунге
(1823, м.Київ – 1902) – вчений-економіст, державний діяч. Голова Кабінету Міністрів Російської імперії з 1887 до 1895 рр. За його керування бюджет вперше дістає статус документу обов'язкового до виконання всіма відомствами. У 1887 році добився скасування подушної податі з селян, за його ініціативою введено правила, що регламентували умови праці фабричних працівників. Підтримка М.Бунге розвитку індустрії України, іноземні інвестиції подвоїли видобуток вугілля в Донбасі та активно розвивали залізорудну промисловість Криворіжжя.
Розгорнути
Народився Микола Носов
(1908, м.Київ – 1976) – радянський письменник, автор знаменитої трилогії «Незнайко».
Розгорнути