chrome firefox opera safari iexplorer

Доленосний комар, або декілька слів про розвиток авіації

29 грудня 2015 о 22:00

Сьогодні, 29 грудня 1911 року, молодий український авіаконструктор, Ігор Сікорський, встановив рекорд по швидкості польоту – 111 км/год., на літаку С-6, розробленому ним самим, з двома пасажирами.

Розробка ж  аероплану розпочалась через наступний випадок. Після першого «тижня» авіації у Києві (18.09-2.10.1911 р.), Ігор Іванович – проводив польоти у Білій Церкві, біля міського іподрому. Але в повітрі, раптом, відмовив двигун. Для того щоб врятуватись, льотчик був змушений сідати – спеціально ламаючи шасі, щоб не врізатись у стіну. Під час оглядин літака, виявилось, що в жиклер (отвір для подачі пального від двигуна) потрапив комар.

27s06 sikorsky11

Цей комарик, змусив Ігоря Сікорського сісти за аналіз авіакатастроф. Крім цілком логічних висновків, який показав, що чим більше авіапольотів, тим більше й аварій, аналіз показав, що здебільшого у аваріях винні замовники літаків, через яких авіаконструктори в гонитві за швидкістю – не зважають на надійність двигуна, міцність конструкції, тощо. Далі ж, Сікорський заявив, що пташине почуття потрібно пілоту так само, як і моряку «рибний інстинкт». Ці всі думки, він озвучив 17.11.1911 під час своєї доповіді у КПІ.

Вже пізніше, 9 грудня 1911, у КПІ, Сікорський виступив з ідеєю, що літак має бути важким, з міцними і надійними двигунами щоб на його політ було менше погодніх впливів.

Побудова тримісного літака С-6, було розпочато ще у серпні 1911 р., і закінчилась у листопаді того ж року. Дана конструкція була спеціально зроблена більш обтікаємою, для зменшення лобового спротиву. Після його випробувань, і встановлення рекорду — Сікорський й далі продовжує свою роботу.

Модернізована версія літака С-6а отримує Велику золоту медаль Московської повітроплавальної виставки 1912 р.

s6a-nmstc

Завдяки цьому літаку, Ігор Сікорський дійшов до доленосних висновків для подальшого розвитку сучасної авіації.

По-перше, літак має бути одним органічним цілим. Не може бути так, щоб крила були хорошими, а все інше — не дуже,  всі його частини мають відповідати одне – одній. По-друге, літак має бути закритим, тобто кабіна літака, має бути закритою.

Таким чином, один комар, вплинув на подальший розкиток сучасної авіації.

27 липня

Інші дати
Володимир Воробйов
1876 – професор анатомії, член АН УРСР. Засновник школи функціональної динамічної анатомії. Створив у Харкові перший у світі «Музей становлення людини». Автор «Атласу анатомії людини» в 5 т.
Розгорнути
Володимир Маковський
1870 – український учений у галузі турбінобудування. Засновник вітчизняної наукової школи газотурбобудування.
Розгорнути
Народився Іван Гнатюк
(1929, с. Дзвинячі Тернопільської обл. - 2005) -  український поет. Автор збірок "Паговіння", "Калина", "Повнява", "Жага", "Життя", "Дорога", "Чорнозем", "Турбота" та ін.
Розгорнути
Народився Володимир Короленко
(1853, м.Житомир – 1921) — письменник, журналіст, публіцист і громадський діяч. Автор вторів «Сліпий музикант», «У поганому товаристві», «Сорочинська трагедія» та ін.
«Ні, не вихваляти треба терор, а застерігати від нього, звідки б він не виходив. І благо тій стороні, яка першою зуміє відокремитись від кривавого туману, й першою згадає, що мужність у відкритому бою може йти поряд із людяністю і великодушністю до переможеного… Історія нас розсудить…». (Володимир Короленко).
Розгорнути