Українська книжка перебуває у фінансовій кризі. Наразі «тримаються» лише дитячі видавництва. Про це йдеться у звіті Олександра Афоніна, президента Української асоціації видавців та книгорозповсюджувачів.
«Порівнюючи показники грошового обігу українських видавництв у 2011 році з попереднім 2010-м, слід зазначити, що впадає в око значне зменшення кількості тих, які наростили його і, відповідно, зростання кількості видавництв, оборот яких суттєво зменшився», — звітує Олександр Афонін.
За словами Афоніна, найгірші часи переживають видавці науково-популярної літератури, довідників, словників і підручників для вищих навчальних закладів. Відтак – видавці краєзнавчої та мистецької літератури.
Іншу ситуацію спостерігаємо в царині дитячої літератури. За даними Асоціації, видавництва, які працюють у жанровій ніші художньої літератури для дітей і підлітків, одержують найбільше прибутків. За ними йдуть видавці художньої і прикладної літератури, а також картографічної продукції.
Утім, зазначає Афонін, прибутки зростають не так завдяки продажам, як за рахунок збільшення вартості самих видань. При цьому «понад дві третини видавців працюють «на склад», фактично «заморожуючи» навіть ті мізерні обігові кошти, з якими галузь працює сьогодні, все більше перетворюючи реальну українську книгу на віртуальну, проте не в сенсі її електронного виконання, а в сенсі її присутності як такої в соціумі», — попереджує Олександр Афонін.
Разом із тим видавці й далі шукають нові імена й нові жанрові ніші, намагаючись покрити витрати на видання книжок за рахунок широкої пропозиції.