chrome firefox opera safari iexplorer

В Україні знову обговорять Болонську систему освіти

14 березня 2013 о 14:27

В Україні за ініціативи Громадського руху «Український вибір» в рамках проекту «Освіта — завдання суспільства, а не держави» проходять всеукраїнські громадські слухання з Болонського процесу. Основна мета проекту — в результаті відкритої професійної дискусії дати об'єктивну оцінку Болонського процесу, його позитивним і негативним проявам, перспективам розвитку системи освіти в Україні, повідомляє прес-служба «Українського вибору».

У роботі круглих столів, які в лютому-березні цього року пройшли в Києві, Донецьку, Одесі, Севастополі, Харкові, Житомирі, Рівному, Сумах, Вінниці, Кам'янці-Подільському взяли участь більше трьохсот викладачів, управлінців, студентів, громадських діячів, активістів " Українського вибору ".

«Стимулювання Болонського процесу, притому, що Україна в найближчій перспективі не стане членом ЄС, вже зараз поставило його на край кадрової та технологічної прірви, вважає переважна більшість учасників слухань.

Болонський процес несе з собою зниження якості освіти, система фундаментальної освіти замінюється набором вузькоспеціалізованих дисциплін; академічна мобільність, яка так приваблювала молодь країн-учасниць Болонського процесу, для значної частини студентів залишилася лише мрією.

Прихованою метою Болонської системи є вирішення кадрових проблем європейських країн за рахунок молодих талановитих фахівців з України, Росії, Білорусії.

Дуже цікава позиція українського студентства з цього питання: „Ми увійшли в Болонську систему неконкурентоспроможними. Велика проблема з працевлаштуванням після закінчення вузу. В країні відсутнє прогнозування. Болонський процес часто являє собою імітацію ...“

Для подальшого обговорення даної проблеми, до якої найближчим часом підключаться працівники освіти Запоріжжя та Дніпропетровська, учасники проекту підготували ряд питань: Чи потрібна нам одна стандартизована система освіти або різні системи? Входження в Болонський процес збільшує число чиновників для обліку та контролю — яке це має відношення до якості освіти? Кому вигідний Болонський процес: міністерству чи університетам?

За результатами слухань будуть підготовлені пропозиції щодо виходу з глибокої системної кризи, в якій опинилася українська система освіти», — повідомляє прес-служба Руху «Український вибір».

Розділи: Новини освіти

27 липня

Інші дати
Володимир Воробйов
1876 – професор анатомії, член АН УРСР. Засновник школи функціональної динамічної анатомії. Створив у Харкові перший у світі «Музей становлення людини». Автор «Атласу анатомії людини» в 5 т.
Розгорнути
Володимир Маковський
1870 – український учений у галузі турбінобудування. Засновник вітчизняної наукової школи газотурбобудування.
Розгорнути
Народився Іван Гнатюк
(1929, с. Дзвинячі Тернопільської обл. - 2005) -  український поет. Автор збірок "Паговіння", "Калина", "Повнява", "Жага", "Життя", "Дорога", "Чорнозем", "Турбота" та ін.
Розгорнути
Народився Володимир Короленко
(1853, м.Житомир – 1921) — письменник, журналіст, публіцист і громадський діяч. Автор вторів «Сліпий музикант», «У поганому товаристві», «Сорочинська трагедія» та ін.
«Ні, не вихваляти треба терор, а застерігати від нього, звідки б він не виходив. І благо тій стороні, яка першою зуміє відокремитись від кривавого туману, й першою згадає, що мужність у відкритому бою може йти поряд із людяністю і великодушністю до переможеного… Історія нас розсудить…». (Володимир Короленко).
Розгорнути