На сьогодні аналітики говорять про наявність в Україні 400 промислових підприємств, що випускають хлібобулочні вироби, і близько 400 міні-пекарень продуктивністю від 1 тонни на рік. Проте за останні два роки закрилося близько 150 підприємств, які не витримали конкуренції на ринку.
Про це повідомляє UBR згідно з даними компанії Pro-Consulting.
За останні п’ять років, пекарні пропонували стандартні види продукції, але зараз багато переорієнтуються на виробництво екзотичних сортів хліба і солодку випічку. Наразі в Україні працюють переважно міні-пекарні з неповним циклом виробництва, але останнім часом активно почали з’являтися і пекарні повного циклу.
Щорічно в Україні вироблятиметься понад 1,1 млн тонн хліба та хлібобулочних виробів, а також понад 0,11 млн т кондитерських виробів і тортів.
Але основна причина даного спаду не зниження попиту на продукцію, а присутність на ринку великого тіньового сегмента ― продажу хліба та хлібобулочних виробів через фізосіб-підприємців, статистика за якими не ведеться.
При цьому потенційна ємність ринку становить близько 3,5-3,7 млн тонн хлібобулочної продукції в рік.
Виробництво соціальних сортів хліба становить близько 80% від загального обсягу виробництва, преміальні сорти займають всього 5%, функціональні ― 3%.
Найпопулярнішими видами хлібобулочних виробів є ватрушки, булочки та коржики, які займають близько 37% сукупного обсягу даного ринку. Понад 90% ринку хліба та хлібобулочних виробів України становить продукція національного виробника.
Згідно з аналітичними даними, близько 40-60% виробництва в країні перебуває «в тіні». Більше 50% внутрішнього виробництва хліба та хлібобулочних виробів припадає на 6 великих компаній. Крім того, зростає частка більш дорогих сортів хліба.
Так, хліб з висівками хоча б іноді купують 20,5% споживачів, питома вага споживачів зернового, гречаного хліба становить 12,1%. Регулярно купують ці види хліба 3,1% і 1,1% споживачів відповідно.
Але найбільш популярними видами сортами залишаються пшеничний і житній хліб. Їх періодично купують 89,3% і 55,7% споживачів, найчастіше ― 66,1% і 18,5% споживачів.
Хліб не рідше одного разу на місяць купують 96,2% українців, булочні вироби ― 79,3% українців, сушки, бублики, сухарі, соломку ― 46,2% українців, пише ZIK.