chrome firefox opera safari iexplorer

На Волині знайшли унікальний рукопис Корану

24 жовтня 2013 о 11:31

Унікальний рукопис Корану упродовж 20-ти років зберігався у Острозькому музею-заповіднику, поки ним не зацікавилися вчені. За свідченням експертів, знайденому екземпляру Священної Книги мусульман, як мінімум, двісті років, повідомляє РІСУ.

Священну Книгу придбали для музею його працівники. Як виявилося, екземпляр Корану є надзвичайно цінним. Фахівці стверджують, що над ним працювали не менше року. Рукопис являє собою ретельно записаний на ганчір'яних аркушах коричневим чорнилом текст Священного Писання, деякі сторінки якого протерті до дірок внаслідок багаторічного читання.

Мистецтвознавець Микола Бендюк, визначаючи вік знахідки, каже, що папір, на якому записаний текст Писання, почали робити вже наприкінці 18 — початку 19 століття.

У свою чергу, Михайло Якубович, сходознавець, який першим перевів смисли Корану українською мовою, підкреслив, що унікальність екземпляра полягає в тому, що переписаних і збережених рукописів подібного роду на Західній Україні просто не знаходили.

Вчені припускають, що переписувач Корану Мустафа Адам Алі (Михайло Якубович розібрав це ім'я на рукописі), швидше за все походив з татар, захоплених в одній із битв Костянтином Острозьким в 16 столітті.

На сьогоднішній день рукопис Корану оцінюють в десятки тисяч гривень. Цей примірник є повним: 19 зшитих між собою зошитів вміщують всі 114 сур.

13 квітня

Інші дати
Народилася Оксана Іваненко
(1906, м. Полтава - 1997) - українська письменниця, педагог, видавець. Автор численних казок та оповідань для дітей, повістей "Друкар книжок небачених", "Рідні діти", "Богдан Хмельницький", біографічних романів "Тарасові шляхи", "Марія", книжки спогадів "Завжди у житті".
Розгорнути
1928 — на екранах Києва відбулася прем’єра художнього фільму Олександра Довженка «Звенигора»
Сюжет фільму охоплює дві тисячі років буття і розповідає про багато етапів історії України: від скіфів і варягів до більшовиків та білогвардійців. За цю картину О.Довженко був «таврований» клеймом буржуазний націоналіст.
«Фільм усе більше починає звучати невимовною чарівностю. Чарівностю своєрідної манери мислення. Дивним переплетенням реального з глибоко національною поетичною вигадкою. Гостросучасного і разом з тим міфологічного. Гумористичного і патетичного. Чогось гоголівського. В повітрі носилося: серед нас нова людина кіно, майстер з власним обличчям.» (Сергій Ейзенштейн)
Розгорнути